T
Tuğçe İçözü
Misafir
FTC ve ABD'nin 17 Eyaleti , Eylül ayında antitröst yasalarını ihlal etmesi nedeniyle Amazon'a dava açmıştı. FTC'nin Amazon'a açtığı antitröst davası kapsamında yeni açıklanan bölümler, Amazon'un kendi platformundaki fiyatları ve rakip sitelerdeki ürün fiyatlarını yükseltmesini sağlayan bir algoritma kullandığını öne sürüyor.
İddialara göre, söz konusu araç, Amazon'un fiyatları nereye kadar yükseltebileceğini tahmin ediyordu. Şirket, rakip sitelerin de bu fiyat artışını takip etmesini amaçlıyordu.
Paylaşılan bilgilere göre; "Project Nessie" kod adlı araç, Amazon tarafından şirketin daha fazla para kazanmasını sağlayacak ürünleri belirlemek için kullanıldı. Amazon, bazı ürünlerde fiyatları yükseltmek için algoritmayı etkinleştirdi. Rakip siteler, Amazon fiyatlarını takip ettiğinde ise şirket, yüksek fiyatları değiştirmedi. FTC'nin iddialarına göre Amazon, Nessie'nin kullanımı ile 1 milyar dolardan fazla kâr elde etti.
FTC'nin aktardıklarına göre Amazon, Nessie'yi 2014 yılında devreye aldı. Şirket, 2015 ile 2019 yılları arasında aracı en az 8 kez çalıştırdı. 2018 yılında Amazon, alışveriş yapanlar tarafından en az 400 milyon kez görüntülenen ürünlerin fiyatlarının belirlenmesi için Nessie'yi kullandı.
FTC'ye göre, Amazon, algoritmayı şu anda durdurduğunu ifade ediyor. Ancak FTC, şirketin, Nessie'nin etkinliğini artırmak için 2020 ve 2021 yıllarında deneyler yapmayı planlandığını da belirtiyor.
Amazon sözcüsü Tim Doyle, Nessie'nin eski bir fiyatlandırma algoritması olduğunu belirterek FTC tarafından büyük ölçüde yanlış tanımlandığını dile getirdi. Tim Doyle'un söylediklerine göre; Nessie, fiyat eşleştirmesinin, fiyatları sürdürülemeyecek kadar düşük yerlere çekmemesi için kullanılıyordu. Proje, birkaç yıl boyunca bir dizi ürün üzerinde çalıştırılmasının ardında, amaçlandığı sonucu vermemesi üzerine sonlandırıldı.
Ayrıca FTC, bu durumun fark edilmesiyle Amazon'un iki yıldan fazla bir süreyi kapsayan iletişim kayıtlarını yok ettiğini iddia ediyor. FTC'nin belirttiklerine göre; şirket yöneticileri, Signal uygulamasında mesajların kaybolmasını sağlayan özelliği kullanarak iletişimi kasıtlı olarak sildi. FTC, Amazon'u aksi yönde uyardığı halde, şirketin 2019'un Haziran ayından 2022'nin başlarına kadar olan yazışmaları sildiğini ifade ediyor.
Eylül ayında açılan dava, Amazon'u, konumunu kötüye kullanarak hem kendi platformunda hem diğer platformlarda fiyatları şişirmekle, satıcılardan fazla ücret almakla ve rekabeti engellemekle itham ediyor. Amazon federal ve eyalet antitröst yasalarını ihlal etmekle suçlanıyor. Şirket, bu iddia ve suçlamalara, operasyonlarında gerçekleştirdiği uygulamalara dair
İddialara göre, söz konusu araç, Amazon'un fiyatları nereye kadar yükseltebileceğini tahmin ediyordu. Şirket, rakip sitelerin de bu fiyat artışını takip etmesini amaçlıyordu.
Nessie'nin detayları
Paylaşılan bilgilere göre; "Project Nessie" kod adlı araç, Amazon tarafından şirketin daha fazla para kazanmasını sağlayacak ürünleri belirlemek için kullanıldı. Amazon, bazı ürünlerde fiyatları yükseltmek için algoritmayı etkinleştirdi. Rakip siteler, Amazon fiyatlarını takip ettiğinde ise şirket, yüksek fiyatları değiştirmedi. FTC'nin iddialarına göre Amazon, Nessie'nin kullanımı ile 1 milyar dolardan fazla kâr elde etti.
FTC'nin aktardıklarına göre Amazon, Nessie'yi 2014 yılında devreye aldı. Şirket, 2015 ile 2019 yılları arasında aracı en az 8 kez çalıştırdı. 2018 yılında Amazon, alışveriş yapanlar tarafından en az 400 milyon kez görüntülenen ürünlerin fiyatlarının belirlenmesi için Nessie'yi kullandı.
FTC'ye göre, Amazon, algoritmayı şu anda durdurduğunu ifade ediyor. Ancak FTC, şirketin, Nessie'nin etkinliğini artırmak için 2020 ve 2021 yıllarında deneyler yapmayı planlandığını da belirtiyor.
Amazon sözcüsü Tim Doyle'un açıklamaları
Amazon sözcüsü Tim Doyle, Nessie'nin eski bir fiyatlandırma algoritması olduğunu belirterek FTC tarafından büyük ölçüde yanlış tanımlandığını dile getirdi. Tim Doyle'un söylediklerine göre; Nessie, fiyat eşleştirmesinin, fiyatları sürdürülemeyecek kadar düşük yerlere çekmemesi için kullanılıyordu. Proje, birkaç yıl boyunca bir dizi ürün üzerinde çalıştırılmasının ardında, amaçlandığı sonucu vermemesi üzerine sonlandırıldı.
İletişim kayıtlarının silindiği iddia ediliyor
Ayrıca FTC, bu durumun fark edilmesiyle Amazon'un iki yıldan fazla bir süreyi kapsayan iletişim kayıtlarını yok ettiğini iddia ediyor. FTC'nin belirttiklerine göre; şirket yöneticileri, Signal uygulamasında mesajların kaybolmasını sağlayan özelliği kullanarak iletişimi kasıtlı olarak sildi. FTC, Amazon'u aksi yönde uyardığı halde, şirketin 2019'un Haziran ayından 2022'nin başlarına kadar olan yazışmaları sildiğini ifade ediyor.
Davanın kapsamı
Eylül ayında açılan dava, Amazon'u, konumunu kötüye kullanarak hem kendi platformunda hem diğer platformlarda fiyatları şişirmekle, satıcılardan fazla ücret almakla ve rekabeti engellemekle itham ediyor. Amazon federal ve eyalet antitröst yasalarını ihlal etmekle suçlanıyor. Şirket, bu iddia ve suçlamalara, operasyonlarında gerçekleştirdiği uygulamalara dair
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ile yanıt vermişti.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.