İ
İdil Dilber
Misafir
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
uzun süredir yapay zeka özelliklerinin web trafiğini düşürmediğini, aksine daha fazla kaynağa trafik göndermeye devam ettiğini savunuyordu. Ancak ABD’de süren tekel davası kapsamında yapılan
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
şirketin kendi ifadeleri dikkat çekti: Google, “açık web zaten hızlı bir gerileme içinde” diyerek daha önceki söylemleriyle çelişti.ABD Adalet Bakanlığı, Google’ın reklam teknolojisi işini bölmesini talep ediyor. Şirket ise bu hamlenin “açık web’deki çöküşü daha da hızlandıracağını ve yayıncıları zarara uğratacağını” savundu. Google, Connected TV ve perakende medya gibi “açık web dışı” reklam formatlarının yükselişe geçtiğini, pazarın zaten dönüşüm içinde olduğunu vurguladı.
Öte yandan Google yöneticileri geçtiğimiz aylarda farklı bir tablo çizmişti. CEO
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
, “daha geniş bir yayıncı yelpazesine trafik göndermeye devam ettiklerini”
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
. Arama birimi başkanı Liz Reid de AI Overview sonuçlarına rağmen “tıklama hacminin geçen yıla göre nispeten sabit kaldığını”
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
. Bilgiden sorumlu başkanı Nick Fox, “web thriving” ifadesini kullanarak web’in canlılığını
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
. Google sözcüsü Jackie Berté ise bu mahkeme dosyasındaki ifadenin “bağlamından koparıldığını” söyledi. Berté, “söz konusu cümle ‘açık web display reklamları’na atıfta bulunuyor, açık web’in tamamına değil” açıklamasını yaptı.Buna karşın birçok yayıncı ve bağımsız site sahibi, arama algoritmalarındaki değişiklikler ve yapay zeka sohbet botların yükselişiyle trafiklerinin ciddi şekilde düştüğünü raporluyor.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
da kullanıcıların yapay zeka destekli arama sonuçlarında bağlantılara tıklama olasılığının azaldığını ortaya koymuştu.Bu gelişme, Google’ın hem mahkemede daha “zayıf” görünmek için hem de kamuoyunda güçlü konumunu korumak için farklı anlatılar kullandığını düşündürüyor. Ancak şirketin kendi ifadesiyle, açık web’in geleceği için tablo eskisinden daha kaygı verici görünüyor.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.