Kişiye özel önleyici sağlık platformu: Salus

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Kişisel sağlık danışmanı , iki eski McKinsey danışmanı olan ve tarafından 2022'nin Nisan ayında kuruldu. Girişimin ekibi, Salus'u "kişiye özel önleyici sağlık platformu" olarak tanımlıyor. Salus, mental sağlık, beslenme ve fiziksel sağlık olmak üzere 3 ana alanda kişiselleştirilmiş bir önleyici sağlık dünyası kurguluyor. Bu sayede Salus, kullanıcıların hem daha sağlıklı bir yaşam sürmelerine yardım etmeye hem de çalıştıkları kurumlarla aralarındaki bağı güçlendirmeye çalışıyor.

Girişimin ekibi şu an için 19 kişiden oluşuyor. Ürünün ilk beta versiyonu, Ağustos 2022'de kısıtlı sayıda katılımcıyla teste başladı. Salus, 2023'ün Şubat ayında ise ilk kurumsal müşterisini platforma ekledi. Şu an 20'ye yakın şirketle aktif olarak çalışan girişim, ilk müşterisini kazanmasının üzerinden 10 ay geçmesinin ardından QNB Finansbank, ING, P&G, Ödeal, Sigortam.net, Midas, Zeplin, Inveon ve Tradeware gibi alanının önde gelen şirketlerini müşterileri arasına kattı.


Salus, diplomaları YÖK üzerinden kontrollü 200'ün üzerinde uzmanla çalışıyor. Ekibin aktardıklarına göre; uzun dönem Salus kullanımında, stres ve kaygı ölçeklerinde yüzde 20'nin üzerinde iyileşmeler gözlemleniyor.

Girişime rakiplerini sorduğumuzda, ekip soruyu şöyle yanıtlıyor:

Tam Salus'u karşılayan doğrudan bir rakibimiz yok. Daha çok belli alanlara odaklanan dijital sağlık girişimleri mevcut. Hiwell, Fit Brokoli, Kidolog gibi girişimleri bunların arasında sayabiliriz. Kurumsal tarafta da esenlik uygulaması Wellbees ile benzeştiğimiz alanlar var.

Ekibin aktardıklarına göre; Salus'u rakiplerinden ayıran en önemli özellikleri; bütüncül bir yaklaşımla, çok kişiselleştirilmiş ve sağlık odaklı bir dünya kurgulaması. Salus'un kullanıcıları, kendileri için seçilmiş farklı tip içeriklere, onlar için en uygun ve farklı alanlarda yetkin uzmanlara, ölçülebilir iyileşmeyi merkeze alan bir yaklaşımla ulaşabiliyor. Ekip, bu katmanlı yaklaşımın henüz Türkiye pazarında olmadığını ifade ediyor.

Bu arada Salus'un arasında yer aldığını hatırlatalım.

Salus'un gelir modeli​


Ekip, kurumsal tarafta Salus'u bir sağlık yan hakkı olarak konumlandırıyor. Verilen hizmetlere ilgi duyan şirketler, farklı kapsamlarda Salus'u tüm veya belirli çalışanları için satın alarak, çalışanlarının kullanımına sunuyor. Bu anlamda sigortaya benzer B2B2C bir üyelik sisteminden bahsetmek mümkün. Girişim, şirketlerden kullanıcı veya çalışan bazında bir üyelik ücreti alıyor, bunu karşılığında da kullanıcılar, kapsamları dahilinde Salus hizmetlerine ulaşabiliyor.

Bireysel tarafta ise girişim bir kredi sistemiyle çalışıyor. Salus'un meditasyonlar, makaleler, görüntülü ve sesli içerikler gibi yüzlerce kaynağı içeren kendine yardım dünyası tamamen ücretsiz. Uygulama üzerinden satın alınabilen kredilerle de kullanıcılar, seçilen uzmanlarla görüşmeler yapabiliyor.

Salus'un hedefleri​


Girişimin ekibi hedeflerini şöyle aktarıyor:

İlk etapta Türkiye'de dijital sağlık dendiğinde akla ilk gelen platform olmak amacındayız. Sağlık sektörünün uzun zamandır kullanıcıyı merkeze alan bir deneyimden uzak olduğunu düşünüyoruz ve Salus ile bunu tamamen değiştirme hedefindeyiz

Uzun vadede de bulunduğumuz coğrafyada sağlık için ihtiyaç duyulan tek dijital platform olma hedefindeyiz. Tüm paydaşlarımız için maksimum düzeyde fayda yaratarak, hem kullanıcılarımızın daha sağlıklı olmasını hem de genel sağlık harcamalarını aşağıya çekmeyi amaçlıyoruz.

 

Users who are viewing this thread