W
Webrazzi
Misafir
Sürdürülebilirliğin her geçen gün daha da önem kazanması, ülkemizde de elektrikli araçlara yönelik eğilimi artırıyor. Son yıllarda yaşanan teknolojik dönüşümler ile otomotiv sektörü de bu dönüşümden etkilenirken, aynı zamanda bu sürece yön veren sektörlerin başında geliyor. Otomotiv sektörünün öncü markalarının başında gelen
Mercedes yaptığı açıklamalarda Ambition 2039 hedefi kapsamında 2025’te her modelinin bir de elektrikli alternatifini, 2030’da tamamen elektrikli modellere geçmeyi, 2039 yılına kadar ise geliştirmeden tedarikçi ağına, ürünlerin elektrifikasyonundan yenilenebilir enerji kaynaklarına kadar tüm değer zincirlerinde tamamen karbon nötr olmayı amaçlıyor. Mevcutta sunduğu elektrikli EQ modelleri ise bu stratejinin önemli bir parçası olarak öne çıkıyor.
Mercedes’in bilgi-eğlence işletim sistemi MBUX'in (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bugüne kadarki her nesli kokpitlerde farklı bir devrimi tetikledi. 2018’de ilk tanıtımı yapılan sistemin en yeni nesli, Mercedes-Benz'in bugüne kadar ürettiği en büyük insan-makine arayüzü olan MBUX Hyperscreen ile piyasaya sürüldü.
Mercedes’in EQS modelinde ilk kez sunulan ve teknolojik açıdan sanat eseri olarak görülen bu devasa ekran, otomobilin iç tasarımına büyük bir değer katıyor. Yapay zekaya sahip ekranın işletim sistemi, kullanıcının ilgilendiği konulara uygun olarak kişiselleştirilerek bir kontrol ve eğlence merkezi oluşturuyor. MBUX merkezi ekrandan, direksiyon simidindeki dokunmatik kontrol tuşlarından veya daha da geliştirilmiş olan sesli asistan “Hey Mercedes” üzerinden çalıştırılabiliyor. Yeni nesil MBUX’in diğer avantajları arasında, artırılmış bilgi işlem gücüne ek olarak elektro-özel işlevler ve görünümler ile merkezi ekranda gösterilen park desteği özellikleri yer alıyor.
MBUX, sahip olduğu yapay zeka ile yolculuğu planlamaya önceden başlarken yola çıkıldığında rotayı otomatik olarak güncelliyor. Akıllı navigasyon sistemi her zaman en hızlı rotayı seçerken mevcut güç tüketimini, mevcut şarj istasyonlarını ve şarj kapasiteleriyle birlikte beklenen şarj süresini de göz önüne alıyor.
Mercedes’in menzil üzerinde yaptığı yenilikçi çalışmalar sonucunda geliştirdiği Vision EQXX otomobili, tek şarjla 1.000 km menzile ulaşabiliyor. Bu da Mercedes-Benz mühendisliğinin elektrikli otomobillere nasıl bir gelecek çizdiğini gözler önüne seriyor.
EQS
Lüksü baştan tanımlayan otomobillerden EQS, geçtiğimiz sene ülkemizde sunulmaya başlandı. Mercedes’in elektrikli geleceğe dair vizyonunu ve teknolojideki öncülüklerini en net gözlemleyebileceğimiz modellerden biri olan EQS, tasarımsal açıdan da çok özel niteliklere sahip. “Dünyanın en aerodinamik seri üretim otomobili” ünvanına sahip EQS’in düşük rüzgar sürtünmesi sayesinde performansı da adeta bir spor otomobili gibi. Hyperscreen teknolojisinin Türkiye’de standart olduğu EQS, hızlı şarj istasyonlarında sadece 31 dakikada %80’e kadar şarj olurken, azami 678 km elektrikli menzil sunabiliyor.
EQE
Sportif ve dinamik sedan EQE’nin dış mekanında en öne çıkan özelliği, arkadan öne coupé benzeri bir silüet oluşturan “one-bow” tasarımı. İç hacmi ile sınıfının en geniş otomobili olan EQE, gelişmiş havalandırma sisteminin kabin hava filtresi ile virüs ve bakterileri uygun şekilde filtrelediği için Avusturya Araştırma ve Test Enstitüsü tarafından sertifikayla ödüllendirildi. Ön ve arkada olmak üzere toplamda 2 elektrikli motor ile 292 bg güç üreten ve hızlı şarj ile sadece 32 dakikada %80 şarj olabilen EQE’nin menzili ise 574 km’ye kadar çıkabiliyor. EQS’te sunulan hyperscreen EQE’de opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.
EQB
Mercedes’in 7 koltuk seçenekli tamamen elektrikli SUV’u EQB, hem bireysel kullanıma hem de ailelere ailelere uygun geniş hacmiyle elektrikli otomobiller arasında özel bir konuma sahip. Opsiyonel olarak üçüncü bir sıra ile ek iki kişilik koltuk sunan model, büyük ailelerin ulaşımlarına kolaylık getiriyor. 1.710 litrelik geniş bagaj hacmiyle orta boy station bir aracın özelliklerini taşıyan EQB’de ECO Assist ile örneğin hız sınırına ulaşmak üzereyken, süzülme veya özel enerji geri-kazanım kontrolü gibi durumlarda ayağını gaz pedalından çekmesi için sürücüyü mesajla uyararak yönlendirilebilirsiniz. 487 km’ye varan tamamen elektrikli menzil sunması ile dikkat çeken EQB, AC ve DC şarj tiplerinin yanı sıra ev tipi prizden de şarj edilebilir.
EQA
Şehir içi kullanımda üst düzey konfor sağlayan tamamen elektrikli kompakt SUV EQA, Mercedes’in tamamen elektrikli dünyasına giriş seviyesini oluşturuyor. 506 km’ye kadar menzil sunan EQA, Mercedes-Benz’in ilerici yaklaşımını yansıtan EQ’ya özgü tasarımına ek olarak elektrikli zeka ve akıllı navigasyon gibi sahip olduğu donanımlarla sürücüyü birçok açıdan destekliyor. Böylece Mercedes konforu ve güvenliği elektrik teknolojisi ile birleştiriyor.
EQC
Mercedes’in tamamen elektrikli ilk otomobili olan EQC, modern lüksü her detayında hissettiren tamamen elektrikli bir SUV. 403 km elektrikli menzil ile yollara çıkan EQC, hızlı şarj ile yaklaşık 40 dk’da %80 şarja ulaşabiliyor. Ön ve arka aksta birer tane olmak üzere toplam iki elektromotorun ürettiği 300 kW (408 BG) gücün sağlamış olduğu dinamik performans sunuyor. İçerisinde ise geri dönüştürülmüş malzemeler ve yenilenebilir ham maddelerin de kullanıldığı bir iç mekan barındırıyor.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
ise 2030’a kadar sadece tamamen elektrikli araç satmaya başlama hedefi koyarak bu alanda öncü rol oynamayı hedefliyor.Mercedes yaptığı açıklamalarda Ambition 2039 hedefi kapsamında 2025’te her modelinin bir de elektrikli alternatifini, 2030’da tamamen elektrikli modellere geçmeyi, 2039 yılına kadar ise geliştirmeden tedarikçi ağına, ürünlerin elektrifikasyonundan yenilenebilir enerji kaynaklarına kadar tüm değer zincirlerinde tamamen karbon nötr olmayı amaçlıyor. Mevcutta sunduğu elektrikli EQ modelleri ise bu stratejinin önemli bir parçası olarak öne çıkıyor.
Elektrikte Öncü Teknolojiler
- MBUX Hyperscreen Ekran
Mercedes’in bilgi-eğlence işletim sistemi MBUX'in (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bugüne kadarki her nesli kokpitlerde farklı bir devrimi tetikledi. 2018’de ilk tanıtımı yapılan sistemin en yeni nesli, Mercedes-Benz'in bugüne kadar ürettiği en büyük insan-makine arayüzü olan MBUX Hyperscreen ile piyasaya sürüldü.
Mercedes’in EQS modelinde ilk kez sunulan ve teknolojik açıdan sanat eseri olarak görülen bu devasa ekran, otomobilin iç tasarımına büyük bir değer katıyor. Yapay zekaya sahip ekranın işletim sistemi, kullanıcının ilgilendiği konulara uygun olarak kişiselleştirilerek bir kontrol ve eğlence merkezi oluşturuyor. MBUX merkezi ekrandan, direksiyon simidindeki dokunmatik kontrol tuşlarından veya daha da geliştirilmiş olan sesli asistan “Hey Mercedes” üzerinden çalıştırılabiliyor. Yeni nesil MBUX’in diğer avantajları arasında, artırılmış bilgi işlem gücüne ek olarak elektro-özel işlevler ve görünümler ile merkezi ekranda gösterilen park desteği özellikleri yer alıyor.
MBUX, sahip olduğu yapay zeka ile yolculuğu planlamaya önceden başlarken yola çıkıldığında rotayı otomatik olarak güncelliyor. Akıllı navigasyon sistemi her zaman en hızlı rotayı seçerken mevcut güç tüketimini, mevcut şarj istasyonlarını ve şarj kapasiteleriyle birlikte beklenen şarj süresini de göz önüne alıyor.
- Vision EQXX konsepti ile tek şarjla 1.000 km
Mercedes’in menzil üzerinde yaptığı yenilikçi çalışmalar sonucunda geliştirdiği Vision EQXX otomobili, tek şarjla 1.000 km menzile ulaşabiliyor. Bu da Mercedes-Benz mühendisliğinin elektrikli otomobillere nasıl bir gelecek çizdiğini gözler önüne seriyor.
Tamamen Elektrikli ve Tamamen Mercedes modelleri
EQS
Lüksü baştan tanımlayan otomobillerden EQS, geçtiğimiz sene ülkemizde sunulmaya başlandı. Mercedes’in elektrikli geleceğe dair vizyonunu ve teknolojideki öncülüklerini en net gözlemleyebileceğimiz modellerden biri olan EQS, tasarımsal açıdan da çok özel niteliklere sahip. “Dünyanın en aerodinamik seri üretim otomobili” ünvanına sahip EQS’in düşük rüzgar sürtünmesi sayesinde performansı da adeta bir spor otomobili gibi. Hyperscreen teknolojisinin Türkiye’de standart olduğu EQS, hızlı şarj istasyonlarında sadece 31 dakikada %80’e kadar şarj olurken, azami 678 km elektrikli menzil sunabiliyor.
EQE
Sportif ve dinamik sedan EQE’nin dış mekanında en öne çıkan özelliği, arkadan öne coupé benzeri bir silüet oluşturan “one-bow” tasarımı. İç hacmi ile sınıfının en geniş otomobili olan EQE, gelişmiş havalandırma sisteminin kabin hava filtresi ile virüs ve bakterileri uygun şekilde filtrelediği için Avusturya Araştırma ve Test Enstitüsü tarafından sertifikayla ödüllendirildi. Ön ve arkada olmak üzere toplamda 2 elektrikli motor ile 292 bg güç üreten ve hızlı şarj ile sadece 32 dakikada %80 şarj olabilen EQE’nin menzili ise 574 km’ye kadar çıkabiliyor. EQS’te sunulan hyperscreen EQE’de opsiyonel olarak tercih edilebiliyor.
EQB
Mercedes’in 7 koltuk seçenekli tamamen elektrikli SUV’u EQB, hem bireysel kullanıma hem de ailelere ailelere uygun geniş hacmiyle elektrikli otomobiller arasında özel bir konuma sahip. Opsiyonel olarak üçüncü bir sıra ile ek iki kişilik koltuk sunan model, büyük ailelerin ulaşımlarına kolaylık getiriyor. 1.710 litrelik geniş bagaj hacmiyle orta boy station bir aracın özelliklerini taşıyan EQB’de ECO Assist ile örneğin hız sınırına ulaşmak üzereyken, süzülme veya özel enerji geri-kazanım kontrolü gibi durumlarda ayağını gaz pedalından çekmesi için sürücüyü mesajla uyararak yönlendirilebilirsiniz. 487 km’ye varan tamamen elektrikli menzil sunması ile dikkat çeken EQB, AC ve DC şarj tiplerinin yanı sıra ev tipi prizden de şarj edilebilir.
EQA
Şehir içi kullanımda üst düzey konfor sağlayan tamamen elektrikli kompakt SUV EQA, Mercedes’in tamamen elektrikli dünyasına giriş seviyesini oluşturuyor. 506 km’ye kadar menzil sunan EQA, Mercedes-Benz’in ilerici yaklaşımını yansıtan EQ’ya özgü tasarımına ek olarak elektrikli zeka ve akıllı navigasyon gibi sahip olduğu donanımlarla sürücüyü birçok açıdan destekliyor. Böylece Mercedes konforu ve güvenliği elektrik teknolojisi ile birleştiriyor.
EQC
Mercedes’in tamamen elektrikli ilk otomobili olan EQC, modern lüksü her detayında hissettiren tamamen elektrikli bir SUV. 403 km elektrikli menzil ile yollara çıkan EQC, hızlı şarj ile yaklaşık 40 dk’da %80 şarja ulaşabiliyor. Ön ve arka aksta birer tane olmak üzere toplam iki elektromotorun ürettiği 300 kW (408 BG) gücün sağlamış olduğu dinamik performans sunuyor. İçerisinde ise geri dönüştürülmüş malzemeler ve yenilenebilir ham maddelerin de kullanıldığı bir iç mekan barındırıyor.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.