Yapay zeka yanıt motorlarında markaların görünürlüğünü artırmaya odaklanan girişim: AEO Vision

  • Konbuyu başlatan Tuğçe İçözü
  • Başlangıç tarihi
T

Tuğçe İçözü

Misafir
Bir B2B SaaS girişimi olan , ChatGPT, Perplexity, Gemini ve Claude gibi yapay zeka yanıt motorlarında (AI Answer Engine) markaların görünürlüğünü artırmaya odaklanıyor. Platform, rakiplerin pazar payını, markaların mevcut konumunu, sorguların duygu analizlerini ve anahtar kelime/istem (keyword/prompt) performanslarını inceliyor. Böylece markaların yanıt motorlarındaki güncel görünürlük durumunu analiz ediyor.

2025 yılında Toronto merkezli olarak kurulan girişim, pazarlama, ürün geliştirme ve yapay zeka alanında deneyimli , yapay zeka arama stratejisi, SEO ve büyüme konusunda uzman ve operasyon süreçlerini yöneten, pazarlama ile yapay zeka sistemleri üzerine tecrübeli tarafından kuruldu. Girişimde İpek İşler CEO, Metehan Yeşilyurt CGO ve Luis Mendeiros COO olarak görev yapıyor.

Şu an 10 kişilik bir ekip ile operasyonunu yürüten AEO Vision, kurucu ekibe ek olarak 3 kişilik bir yazılım ekibi, 2 kişilik bir tasarım ekibi ve Metehan Yeşilyurt'un liderliğinde eğitimlerine başladığı yapay zeka arama uzman ekibi bulunuyor.


AEO Vision’ın altyapısı yaklaşık 3 ayda geliştirildi. Hazır SEO altyapıları yerine sıfırdan, yapay zeka arama motorlarıyla ve yeni yapay zeka metrikleriyle uyumlu bir sistem inşa edildiği belirtiliyor. Kendi hesaplama modellerini yarattıklarını belirten ekip, aynı zamanda esnek bir yapı kurduklarını dile getiriyor. Ekibin esnek bir yapı tercih etmesinin nedeni, büyük teknoloji şirketlerinin yatırımlarını bu alana yönlendiriyor olması. Böylece ekibin geliştirdiği sistem, her gelişmeye hızlıca adapte olabilecek

Şu an için dünyada yapay zeka arama (AI Search) ekiplerinin çok az olduğunu belirten ekip, konuya şöyle yaklaşıyor:

Bazı medya kuruluşları “SEO öldü” diyor, fakat bu doğru değil. SEO hâlâ önemli, ancak tek başına yeterli değil. Artık Prompt Appearance Rate (PAR), Chunkability Score, Structured Format Presence, Citation Velocity, Entity Coverage ve Metadata Completeness gibi yepyeni metrikler devrede. Bu alanda derin araştırmalar yapan ve uluslararası başarılar elde eden Metehan’ın liderliğinde, SEO uzmanlarına bu yeni marketing disiplinini öğretiyoruz.

Paylaşılan bilgilere göre; şu anda beta sürümünde olan AEO Vision kullanıcıları arasında hem startup’lar hem de kurumsal markalar bulunuyor. İlk lansmandan bu yana hızlı bir ivme yakaladıklarını belirten ekip, platformunu yayına alalı 1 ay bile olmamasına rağmen, şu anda ABD, İngiltere ve Kanada’dan 4 enterprise/consultation müşteri ve 11 self-serve müşteri ile çalışıyor. Ayrıca, ekip Türkiye’deki markalardan da talepler almaya başladıklarını da dile getiriyor.


AEO Vision henüz yatırım almadı ancak ekip, birkaç yatırım grubu ile görüşmelere başladığını ifade ediyor. Öte yandan AEO Vision'ın şu anda önceliği yatırımcılardan ziyade müşteriler ve müşteri memnuniyeti. Çok hızlı gelişen bir alanda olduğuna dikkat çeken ekip, kısa vadede ana odağının müşteri kazanımı ve ürün geliştirmeleri olacağını belirtiyor.

Girişimin gelir modeli, SaaS tabanlı abonelik üzerine kurulu. Self-serve planları 99 dolardan den başlarken, kurumsal seviyesinde ise markanın büyüklüğüne ve ihtiyaçlarına göre özel paketler sunuluyor. Her Yapay zeka yanıt motorunun farklı bir sıralama sistemi olduğunu dile getiren ekip, bazı markaların sadece marka isimlerinin değil, ürünlerinin de öne çıkmasını istediğini sözlerine ekliyor:

Örneğin, bankacılık alanında “hangi bankanın faiz oranı daha yüksek?” diye sorulduğunda hem markayı hem de ürünü öne çıkarabiliyoruz. Bunu yapmak için ChatGPT’de farklı, Perplexity ya da Gemini’da farklı stratejiler geliştirmek gerekiyor. Bu nedenle enterprise müşterilerimizle daha yakın çalışıyor ve danışmanlık hizmeti veriyoruz.

Ekip, AEO Vision’ı global ölçekte markaların yapay zekâ çağında görünürlüklerini optimize edebilecekleri standart platform haline getirmeyi hedefliyor. Bunun için ürünü sürekli geliştiren girişim, çok ajanlı (multi-agent) sistemler, içerik otomasyonu ve domain optimizasyonu gibi yeni modüller üzerinde çalışıyor. Bunun yanı sıra ekip eğitim programlarını hayata geçirmeyi hedefliyor.

 

Users who are viewing this thread