C
Candeğer Muradoğlu
Misafir
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
’un mobil uygulamasına ekleyeceği
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
isimli özellik ile birlikte yeni bir alışveriş deneyimi sunacağını 2022’nin Aralık ayında sizlere aktarmıştık. Şirket kendi internet sitesi üzerinden bu özelliği sonlandırdığını sonlandırdığını
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
. Şirket, bu özelliği kaldırma kararını müşteri beklentilerini daha iyi karşılamak amacıyla aldığını açıkladı. Amazon, Inspire yerine Shop by Interest ve yapay zeka destekli alışveriş rehberleri sunacak.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
benzeri özellik kullanıcılara fotoğraf ve videolar aracılığıyla ürün önerileri veriyordu. Inspire, alışveriş yapanlara iç tasarım, cilt bakımı ve evcil hayvanlar gibi kategorilerde öneriler sunarak doğrudan uygulama üzerinden satın alma imkanı tanıyordu. Özellik TikTok’un ABD’de alışveriş özelliklerini test etmeye başladığı dönemde piyasaya sürülmüştü. Aynı yıl
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
da Shorts platformuna benzer bir alışveriş entegrasyonu
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
.Ancak Inspire içerik üreticileri tarafından eleştirildi. 2023’te Amazon’un içerik üreticilerine her bir Inspire videosu için 25 dolar ödeme teklif ettiği ortaya çıkmıştı.
Öte yandan Amazon’un Inspire’ı kaldırıp sosyal medya entegrasyonlarına yönelmesi, alışverişin giderek sosyal platformlara kaydığını gösteriyor. TikTok ve YouTube gibi platformlar alışverişi içerikle birleştirirken Amazon da doğrudan sosyal medyada varlık göstererek bu trende uyum sağlamayı hedefliyor.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.