Google, Discover sayfasında içerik üreticilerinin gönderilerini gösterecek

  • Konbuyu başlatan Candeğer Muradoğlu
  • Başlangıç tarihi
C

Candeğer Muradoğlu

Misafir
, içerik keşfi alanında kullanıcıların elini güçlendirecek yeni bir adım attı. Şirket, Arama uygulamasındaki Discover sayfasını güncelleyerek kullanıcıların artık yalnızca algoritmanın seçtiklerini değil, kendi tercih ettikleri yayıncıları ve içerik üreticilerini takip ederek onların içeriklerini daha sık görmesini sağlayacak.

Bu değişiklik, geçtiğimiz ay arama sonuçlarında Top Stories bölümünde kullanıcıların haber kaynaklarını ve blogları seçmesine izin veren güncellemenin devamı niteliğinde. Böylece Google, içerik seçimini giderek daha fazla kullanıcı tercihine bırakıyor.

Önümüzdeki haftalarda Discover’da yalnızca haber makaleleri değil, videoları ile ve gönderileri de yer alacak. Google, ilerleyen dönemde içerik çeşitliliğini artırmayı da planlıyor. Ancak hangi içerik üreticilerinin Discover’da öne çıkacağına ilişkin kriterler henüz açıklanmış değil.

Yenilikler, yayıncıların yapay zeka destekli arama sonuçları yüzünden trafik kayıpları yaşadığı bir dönemde geliyor. Şirket, bu kayıpları telafi etmeye yönelik olarak yakın zamanda Offerwall adını verdiği yeni bir gelir modeli de tanıtmıştı.

Google’ın bu hamlesi, içerik keşfi alanındaki rekabetin bir parçası olarak görülüyor. Discover, kişiselleştirilmiş haber ve içerik akışı sunan ve ile doğrudan rekabet ederken; , Instagram, X ve gibi sosyal medya platformları da kullanıcıların içerik tüketim alışkanlıkları nedeniyle dolaylı rakip konumunda bulunuyor.

 

Users who are viewing this thread