Perplexity, e-posta yönetimini dönüştüren Email Assistant'ı duyurdu

  • Konbuyu başlatan İdil Dilber
  • Başlangıç tarihi
İ

İdil Dilber

Misafir
Yapay zeka yarışında adımlarını hızlandıran , bu kez iş dünyasının en yoğun zaman kaybı noktalarından biri olan e-posta trafiğine odaklandı. Şirket, yalnızca aylık 200 dolar fiyatlı Max planı abonelerine özel sunulan özelliğini kullanıma açtı. Gmail ve Outlook entegrasyonuyla çalışan yeni asistan; e-postaları kategorize ediyor, yanıt taslakları oluşturuyor, toplantıları takvim üzerinden otomatik planlıyor ve kullanıcıların yazım tarzını öğrenerek kişiselleştirilmiş cevaplar üretiyor.

Perplexity, Email Assistant’ın rutin iletişimlerde insan müdahalesini en aza indirerek “inbox zero” deneyimini vadettiğini . Kullanıcılar, asistana bir e-posta zincirine CC ekleyerek dahil edebiliyor; böylece asistan görüşmeleri devam ettiriyor, uygun toplantı zamanlarını öneriyor ve davetleri otomatik olarak gönderiyor. Ayrıca, “Önümüzdeki yönetim kurulu toplantısı öncesinde hangi e-postaları önceliklendirmeliyim?” gibi sorularla asistanın gelen kutusunu analiz etmesi de mümkün.


Şirketin Temmuz ayında Comet tarayıcı asistanıyla benzer bir yaklaşımı e-postaya taşıyan Email Assistant, kullanıcıların iletişim alışkanlıklarına uyum sağlıyor. Deneyim, basit otomasyonların ötesine geçerek iş dünyasında sıkça görülen uzun yazışmaları ve planlama süreçlerini hızlandırmayı hedefliyor. Ancak bu derin entegrasyon beraberinde güvenlik endişelerini de getiriyor. Zira Gmail veya Outlook hesaplarına geniş erişim yetkisi gerekiyor. Perplexity bu noktada SOC 2 ve GDPR uyumluluğunu vurguluyor ve e-postaların model eğitiminde kullanılmadığının altını çiziyor.

Email Assistant’ın tanıtımı, ve ’un üretkenlik yazılımlarına hızla yapay zeka entegrasyonu getirdiği bir dönemde geldi. Perplexity, yüksek fiyatlı Max planıyla doğrudan bireysel kullanıcılardan ziyade kurumsal müşterileri hedefliyor. Bu fiyatlandırma, zaman kazancı ve otomasyon avantajlarıyla gerekçelendiriliyor. Ancak mevcut Pro kullanıcılarının önemli bir bölümü, sosyal medyada yeni özelliklere erişememekten duydukları memnuniyetsizliği dile getirdi.

Buna rağmen Perplexity, Email Assistant’ın e-posta yönetiminde ciddi bir verimlilik artışı yaratacağına inanıyor. Rutin yazışmaların otomasyona devredilmesiyle çalışanların stratejik işlere ve daha derin çalışmalara odaklanması amaçlanıyor. Şirket, bu hamleyle üretkenlik yazılımları pazarında Google ve Microsoft’un karşısında daha güçlü bir konum elde etmeyi hedefliyor.

 

Users who are viewing this thread